Sunday, May 07, 2006

ApA kaBO oi Tok jiB..aDA pROjeK BaRU kAH ?

"Semua 27 maktab perguruan di seluruh negara dinaik taraf sebagai institut pendidikan guru (IPG), berkuat kuasa semalam, sebagai usaha meningkatkan tahap profesionalisme kerjaya perguruan di negara ini."
( Petikan Berita Minggu )

Tok Jib..! Aku bukan apa..bukanlah aku ni benci sangat ngan kau orang tapi aku sebenarnya dah muak bebenor dengor mcm2 'gagasan' kau orang.. bukan ler aku nak bangkang sangat, aku sokong kau naikkan taraf maktab tu.. malah kalau kau naikkan jadi Universiti lagi aku sokong.. tapi aku dok nengok mcm2 projek kau sebelum ni.. semua sudahnya jadi hampeh..! Aku tanya kat kau ler Tok Jib, dulu... kononnya sebab nak beri pendedahan kat pelajar psl IT, buat projek makmal komputer.. apa jadi..! Gitu juga kolej komuniti.. apa citer sekarang.. mcm2 ler tok jib.. Niat tu dah ada tapi bab nak laksana tu.. tobat lahum aku nak percaya.. aku sebenarnya sian kat guru2 tu.. keje makin susah.. nak layan bebudak sekarang yang semakin "buas".. keje2 lain.. persedian ngajar.. aktiviti ko-kurikulum.. kursus lagi.. mcm2 ler.. gaji pun bukan besar sangat.. yer keje ngajar ni keje mulia.. tapi depa punya kebajikan tu kena ler jaga.. nak prokan semua cikgu aku sokong.. tapi jgn ler ada agende lain lak.. Aku dok pelik.. kau umumkan benda ni kat Serawak.. tempat yang paling banyak cikgu sandaran.. tempat yang paling banyak guru2 yang tidak cukup terlatih dlm keadaan negeri tu nak pilihanraya.. ape citer ni.. jgn org serawak cakap tok jib bulak je nanti dah ler.. tok jib tahu tak apa bulak tu.. oghang serawak cakap bulak tu tipu.. jangan oghang serawak cakap tok jib pembulak je nanti dah ler.. !
tauXpe

1 comment:

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » »