Sunday, May 07, 2006

biLA Tok selAMPit berMdah..!

“Apabila kita bersama-sama dalam satu kapal, jangan pilih kapal lain. Biarlah kita dalam satu kapal saja. Kalau kita dalam satu kapal, insya-Allah kita akan belayar dengan lebih laju lagi"

“Janganlah tebuk kapal ini. Kapal ini kapal baik. Kapal ini telah memperjuangkan nasib kita selama ini. Kapal inilah yang telah memberi rahmat kepada kita semua.


“Jagalah kapal ini sebaik-baiknya. Inilah jaminan untuk masa depan kita bersama dan jika kita gunakan kebijaksanaan kita... berfikir dengan waras, tidak ada sebab Sarawak tidak boleh muncul antara negeri paling maju di negara ini,”

( Datuk Seri Najib Razak Petikan daripada Berita Minggu )

Apa ni tok jib kita dah citer naik bulan masih citer psl kapai lagi ker.. udah2 ler tu tok jib.. sedar ler sikit kau tu citer depan org serawak.. antara negeri yang kaya ngan hasil hutan.. tapi rakyat dia situ masih banyak yang merempat.. soal tanah kat serawak pun tak settle... jgn ler citer pasai kapai.. ke tok jib teringatkan che det yang tup2 lepas pencen gi berkapal ngan tokey tu.. gi greece.. rilex ler tok jib.. nak ampu rakyat suruh undi bn pun jgn ler sampai lagu tu.. ! tok syok ah.. mcm badut jer nampaknya.. ! lagi satu tok jib dlm sejarah negara mana ada lagi kapal karam sebab awak-awak tebuk kapal..! semua citer pasal karam dari zaman hang tuah lagi.. yang punya angkara adalah nakhoda yang dah mabuk laut..! takkan lupa sejarah kot tok jib..! tak pe tok jib nanti kat serawak kita jumpa.. saya jgn risau boleh citerkan punya ! orait ye tok jib
tauXpe