Wednesday, May 24, 2006

UMNO + BN = RASUAH !


13 pegawai majlis tempatan ditangkap tahun lepas kerana rasuah sementara 239 lagi dari agensi-agensi lain kerana jenayah serupa.

Bilangan aduan yang diterima oleh BPR mengenai kes rasuah juga menunjukkan peningkatan - dari 8,298 pada 2002 kepada 11,292 kes tahun lepas.
(Petikan daripada BERNAMA)

Entahlah tak reti aku nak cakap.. itu jumlah yang ditangkap yang tak ditangkap tak tahu ler berapa.. lagi satu itu semua kes2 ikan bilis yang type jerung dan ikan paus.. yang makan sekali seumur hidup goyang kaki tak kira lagi tu.. rasuah ni dah mcm jadi amalan dah dlm sistem pentadbiran negara ni.. ada duit semua kerja boleh.. tak de duit menyembah pun org tak pandang.. aku apa pun org nak cakap.. cakaplah... bagi aku semua masalah rasuah ni berpunca daripada kesonsangan politik.. kau orang fikir sendiri ler.. kalau nak menang jawatan dlm umno pun guna rasuah.. lepas tu nak menang p'raya pun guna rasuah dan penipuan.. so apalagi yang boleh diharap dari org yang menang dengan cara kotor dan jijik selain daripada mencambah banyakkan lagi budaya hampeh lagi menghampehkan tu.. jgn harap ler depa semua ni dpt hapuskan rasuah.. jangan bermimpi.. sebab depa sendiri yang semai benih rasuah tu untuk menjadikan rakyat negara ini patuh dan turut terhadap politik mereka.. tanpa rasuah dah lama dah umno/bn berkubur.. tanpa rasuah dah lama dah rakyat malaysia maju.. tanpa rasuah dah lama dah ekuiti melayu tercapai.. UMNO/BN HIDUP KERANA RASUAH ! inilah realitinya so jangan dok bermimpi nak mengharapkan rasuah akan terhapus selagimana depa ni memerintah..!tauXpe

No comments: