Saturday, May 13, 2006

keNapA akU taK upDATE beriTA ?

Semua pasti tertanya-tanya awatnya hari ini tauXpe tiba2 tidak updatekan berita.. sebenarnya hari ni semua kaki dfan tangan tauXpe sedang 'berkabung' bersempena dengan sambutan 60 tahun penubuhan umno..! Kepada orang2 umno dok jgn marah pasai aku berkabung hari ni.. kau orang kena terima keadaan ini.. aku berkabung bersebab.. aku berkabung untuk merenung kembali "kejayaan" yang telah umno berikan kepada aku dan org2 melayu seluruhnya.. untuk berkongsi kejayaan tersebut aku senaraikan disini setiap satu daripadanya.. aku rasa kalau kau orang tengok senarai ini kau orang pun akan turut berkabung sekali bersama aku..

  1. Berjaya menjadikan Bahasa Melayu bahasa kelas ketiga yang hanya layak dipertuturkan oleh jembalang tanah dan hantu raya ! Tahniah!
  2. Berjaya membuat endah tidak endah terhadap 250 000 orang melayu yang murtad ! Tahniah !
  3. Berjaya menghapuskan biasiswa yang telah diperuntukkan kepada org melayu ! Tahniah !
  4. Berjaya menghapuskan tulisan jawi ! Tahniah !
  5. Berjaya melahirkan 1 000 000 orang penagih ! Tahniah !
  6. Berjaya melahirkan 70 430 orang anak luar nikah ! Tahniah !
  7. Berjaya melahirkan lebih 64 000 orang dijangkiti HIV ! Tahniah !
  8. Berjaya melahirkan 46 806 orang melayu yang dijangkiti HIV ! Tahniah !
  9. Berjaya melahirkan 5703 orang Melayu yang menghidapi AIDS ! Tahniah !
  10. Berjaya melahirkan 9442 penghidap AIDS ! Tahniah !
  11. Berjaya melahirkan 19 kes baru HIV/AIDS setiap hari ! Tahniah !
  12. Berjaya menyebabkan 7195 kematian disebabkan AIDS ! Tahniah !
  13. Berjaya menutup sekolah agama rakyat ! Tahniah !
  14. Berjaya menjadikan wanita melayu tempat pertama dlm statistik pelacuran ! Tahniah !
  15. Berjaya menjadikan Malaysia "Top Ranking" didunia untuk jumlah mereka yang dipenjara ! Tahniah !
  16. Berjaya meletakkan Malaysia di kedudukan ke 33 dlm indek rasuah ! Tahniah !
dan banyak lagi "kejayaan" yang kalau dituliskan kat sini 1001 mlm pun tak habis maklum ler 60 tahun.. eh ker 18 tahun.. alah sebarang kau orang ler nak 60 tahun ker.. 100 tahun pun boleh ! tauXpe