Saturday, May 20, 2006

PELIK TAPI BENAR !

Apa sebenarnya yang kau orang perlu tau tentang apa yang berlaku pada TNB ?
  1. Perjanjian konsensi ngan IPP yang dikatakan sebab mengapa TNB perlu naikkan tarif elektrik adalah perjanjian yang dipaksa. Sebelum daripada ini TNB mempunyai stesen kuasa sendiri tetapi disebabkan KEBIJAKAN, KEPINTARAN, KEPANDAIAN dan KEWIBAWAAN kerajaan umno darul hadhari TNB DIPAKSA untuk membuat perjanjian dengan IPP yang terdiri daripada antaranya YTL.. kau orang tahukan sape YTL ni... antara sebab yang diaorang cakap kenapa TNB perlu beli elektrik ngan IPP ialah CARA ITU LEBIH MODEN DAN MAJU.. depa kata cara TNB ada janakuasa sendiri adalah lapuk org dah tak pakai lagi cara tu... sendiri mau ingat !
  2. Antara butir perjanjian dengan IPP ni ialah TNB dikehendaki membayar kepada penyagak-penyagak ni SECARA TUNAI...SETIAP MINGGU ! kau nampak tak sengal tak sengalnya perjanjian dengan IPP yang secara jelas adalah proses penyedutan wang rakyat kepada kroni.. sendiri faham dah ler !
  3. Perjanjian selama 25 tahun ni TIDAK BOLEH DISEMAK KEMBALI ! Ini lagi satu kecerdikan dan kewibawaan pemerintah UMNO ! Cerdik..! Cerdik..! Anak sapa ler tu..!
  4. Lepas tu pasal kenaikan yang depa kata nak tangguh untuk kaji.. kalau ada sapa yang percaya cakap depa tu.. memang ler org tu tak berakal.. sebenarnya kerajaan dah buat keputusan tapi depa cuma tangguhkan pengumuman saja.. kalau kau orang tak caya kau orang tanya ler pegawai2 kat TNB tu...kau orang tunggu jer ler.. !
  5. Ada orang UMNO kata itu salah che det sebab perjanjian itu dibuat ketika che det jadi PM.. yer betul.. tapi aku nak tanya sikit masa tu tok ayah lah.. tok jib.. dan segala tok serigala yang ada sekarang ni tak de dlm kabinet juga ker.. apa depa buat.. tidur ker.. ? Salah che det betul.. tapi salah yang lain tu nape tak tegur.. takut.. amboi sekarang ni nak lepaskan diri semua salah letakkan kat che det.. mudah betul ! tauXpe