Sunday, May 28, 2006

READY..READY TOK YIDDIN NAK TEMBERANG !

Mampukah UMNO memperbodohkan
rakyat dengan hujah lucah dan lawak mereka

Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, isu kadar baru tarif elektrik dan kenaikan harga minyak perlu diperjelaskan kepada rakyat supaya tidak timbul sebarang keraguan
(Tan Sri Muhyiddin Yassin-Utusan Malaysia Online)

Silap tu tok yiddin bukan "memperjelaskan" sepatutnya perkataan yang paling sesuai ialah "memperbodoh" atau "mengelentong"... so kalau dijadikan ayat.. bunyinya lebih kurang macam nilah.. "ahli UMNO diminta untuk memperbodoh dan mengelentong rakyat berkenaan isu kadar baru tarif elektrik dan kenaikan harga minyak supaya tidak timbul sebarang keraguan".. lagi best kalau dihujung tu kemukakan sedikit tawaran... lebih kurang macam ni jer.."...dan sebagai ransangan terhadap usaha murni tersebut UMNO akan menyediakan imbuhan sebanyak RM 2 untuk setiap rakyat yang diperbodohkan.." Amacam ok tak tok yiddin boleh tak aku jadi kau punya speech writer.. tak pun SU Akbar..! Kau kalau nak minta aku tulis yang lebih hebat daripada tu pun boleh.. aku boleh buat statement sampai ahli-ahli UMNO kat bawah tu, buat kerja secara percuma jer memperbodohkan rakyat.. kira kerja macam hamba ler.. aku boleh buat tu.. kalau kau nak try boleh.. kira macam praktikal untuk aku ler.. kau beri aku buat statement pasal isu kau gadai tanah kat Johor tu.. confrim.. aku boleh reverse balik isu tu sampai orang yang dedah tu sendiri datang melutut minta maaf kat kau.. dan rakyat confrim aku akan bancuh balik kepala otak dia orang sampai diaorang akan kau anggap kau ni malaikat.. takpun wali-wali.. yang takkan buat salah.. walaupun hakikatnya kau tu setan gondol.. yang kerjanya menghabiskan duit rakyat.. amacam boleh..! nak tak ?tauXpe

1 comment:

Anonymous said...

What a great site »