Friday, June 16, 2006

NEGARA KU NEGARA ISLAM HADHARI !

Beberapa ulama dan cendekiawan Islam menyifatkan tindakan bekas Setiausaha Politik Perdana Menteri keempat, Matthias Chang bersumpah di depan al-Quran sebagai penghinaan terhadap Islam dan kitab suci itu.Mereka turut mempersoalkan niat dan pemahaman Chang mengenai Islam apabila dia meletakkan al-Quran sebaris dengan empat kitab agama lain, dalam sidang akhbar di sini kelmarin.
(Petikan Berita Harian Online)

Baguslah tu.. semua pihak ada rasa marah bila ada pihak sewenang-wenangnnya menghina agama Islam.. menghina al-Quran... tapi yang aku pelik kemana semua yang dikatakan ulama dan cendekiawan ini berada ketika isi al-Quran dihina... Kalau ada pun tok mufti perak kita yang sentiasa konsisten... mana perginya mufti johor yang hebat no tu... kenapa hanya muncul apabila timbul isu yang menglibatkan kepentingan UMNO dan kerajaan tetapi setiap isu yang melibatkan kepentingan ummat Islam kemana mereka ? Kemana perginya suara mereka ? Kenapa membisu ? Aku bukan nak bergaduh ngan ulama'... aku sayang ulama' tapi ulama' yang aku sayang bukannya dari kategori yang menjadikan titlenya itu sebagai tiket untuk membesarkan perut dan tembolok saja... yang dengan sengaja mencampakkan diri sendiri ke lembah kekotoran untuk tujuan peribadi... masih tak lekang dikepala aku ni gelagat seorang mufti kerajaan negeri yang didalam satu muzakarah bagi membincangkan isu IFC dan artikel 11 ... apabila diminta pandangan beliau... dia kata kita tok sah kecohlah nanti mengugat perpaduan negara... ini mentaliti ulama' ker mentaliti ahli politik... nasib baik ada lagi orang berilmu dlm muzakarah itu yang berani dan jujur dengan keilmuannya yang terus bidas berkata... Datuk mufti ni mufti agama apa.. ? Kalau mufti agama Islam mengapa pada perkara yang cukup serius ini, dimana ketika akidah ummat Islam cuba diganggu gugat, Datuk Mufti boleh berkata begitu, boleh berkata demi perpaduan kita tidak perlu sebut hal ini... dan antara ayat yang begitu menyegarkan ialah... Datuk Mufti kena ingat bila berdepan dengan Allah nanti kita adalah golongan pertama yang akan ditanya dan adakah Datuk Mufti bersedia untuk menjawab dengan jawaban yang sama pada hari ini didepan Allah kelak ? Kelu tak terkata kau.. ? Aku terus terang cakap kalau mufti yang sekor tu ( aku tak nak sebut nama ler ) masuk bertanding pilihanraya lawan dengan DAP, aku lebih rela undi DAP daripada undi orang yang menjual agamanya untuk perut dan tembolok ! Ustaz Harussani teruskan ketegasan Ustaz.. semoga dengan ketegasan ustaz dapat mengetuk sikit kepala puak pemerintah yang dah lupa diri tu ! tauXpe

No comments: