Friday, July 28, 2006

AKU CABAR KAU.... !
KUALA LUMPUR, 27 Julai (Bernama) -- Malaysia mendesak Amerika Syarikat (AS) menggunakan pengaruhnya supaya segera mengadakan gencatan senjata bagi menghentikan penderitaan rakyat Lubnan dan Palestin akibat serangan ganas Israel. Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi percaya AS yang amat berpengaruh terhadap Israel, mampu menjayakan gencatan senjata bagi mengelakkan lebih banyak nyawa terkorban serta memusnahkan kedua-dua negara itu. Menteri Luar Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata saranan itu disampaikan sendiri Abdullah dalam pertemuannya dengan Setiausaha Negara AS Condoleezza Rice di Bangunan Parlimen, yang berlangsung selama 40 minit.

tauxpe ~ Aku cabar kau Lah... aku cabar kau kalau kau benar-benar prihatin dengan nasib yang menimpa umat Islam di Palestin... di Lubnan dan seluruhnya didunia ni... aku cabar kau sebagai Pengerusi NAM... aku cabar kau sebagai Pengerusi OIC dan juga sebagai tuan rumah Mesyuarat Menteri Asean... aku cabar kau untuk drafkan satu cadangan bagi meminta resolusi ASEAN... NAM dan OIC untuk mengutuk tindakan Israel... Aku cabar kau berikan kata dua kepada Amerika untuk desak Israel hentikan kekejamannya atau seluruh negara Islam dibawah OIC akan menghantar bantuan kententeraan kepada Palestin dan Lubnan... AKU CABAR KAU ! Kalau kau benar-benar prihatin.... daripada setakat berjabat tangan dengan si Condoleezza Rice minta secara lisan tanpa ketetapan rasmi adalah lebih baik kau sahut cabaran aku ni... Jangan sekadar bersuara lantang kononnya prihatin tetapi didalam masa yang sama kau sendiri tak buat apa-apa untuk menunjukkan sokongan kepada umat Islam di Palestin dan Lubnan... bagi aku Lah lebih baik mati berputih tulang daripada hidup menjadi bacul ! AKU CABAR KAU !

2 comments:

Anonymous said...

I like it! Good job. Go on.
»

Anonymous said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»