Saturday, July 29, 2006

Bila UMNO Bercakaran Sesama Mereka... !

PUTRAJAYA 28 Julai – Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad melahirkan perasaan sangat kecewa dengan tindakan UMNO Bahagian Padang Besar mahu menjemput bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad merasmikan mesyuarat bahagian berkenaan 26 Ogos ini ( Utusan Malaysia Online )

PUTRAJAYA: Ketua Umno Bahagian Padang Besar, Perlis, Datuk Zahidi Zainul Abidin, akan dihadapkan ke Jawatankuasa Disiplin parti, jika terus dengan keputusannya menjemput Tun Dr Mahathir Mohamad merasmikan mesyuarat agung bahagian itu bulan depan. ( Berita Harian Online )

KOTA BHARU 28 Julai -“Tak pernah rasa begitu sebelum ini, ia pengalaman pertama. Orang tentu terdesak tak mau dengar saya cakap dan tak mau bagi saya bercakap. Saya tidak pernah tempuh situasi seperti ini,” katanya. ( Dr. Mahathir ketika mengulas kejadian semburan "cannister" )

KOTA BHARU 28 Julai -“Sebagai anggota UMNO, saya akan terus berjuang dan tidak akan menyerah dengan mudah,’’ ( Dr. Mahathir ketika diKelantan )

tauxpe ~ Buruk... huduh... hampeh... itulah realitinya apabila UMNO ni bergaduh sesama sendiri. Tapi kalau tengok dari aspek seni pementasan atau drama.. memang menarik... ada emosi... ada aksi.... ada sensasi. Boleh kata semua ada hah... ! Tapi tulah UMNO ni memang dah jadi tradisi saban masa bergaduh... bercakaran... ber"cah keting" dan mcm2 lagi lah apa saja ayat yang sama maksud dengannya. UMNO tu GADUH ! GADUH tu UMNO ! Itulah realitinya kalau dia tak gaduh dengan PAS, Keadilan atau mana-mana parti pembangkang lain dia akan gaduh sesama sendiri ! Kalau dia tak gaduh kerana jawatan dia akan gaduh kerana kontrak ! Kalau tak gaduh kerana kontrak dia akan gaduh kerana "awek" boleh kata semua benda dia boleh gaduhkan... so kalau anda kaki gaduh... suka bergaduh... dan memang hobinya tu bergaduh masuklah ke UMNO... tempat tu memang gelanggang yang subur untuk bergaduh !

No comments: