Thursday, July 27, 2006

Lagi sekali arahan berhenti....
KUALA LUMPUR 26 Julai – Mesyuarat Kabinet hari ini menegaskan isu-isu hangat yang boleh menimbulkan ketegangan dan kegelisahan rakyat terutamanya yang menyentuh pegangan agama sesuatu kaum harus dihentikan sama sekali.

tauxpe ~ Mcm aku cakap semalam, arahan ini tidak akan bererti apa-apa, benar semua kumpulan atau individu boleh berhenti kerana patuhkan arahan kerajaan tapi soalnya adakah dgn mengarahkan semua program yang menyentuh persoalan agama dan kaum dibendung dalam masa yang sama isu ketidakpuashatian, dengki dan hasad sekumpulan pihak itu dapat dihilangkan begitu saja. Apa yang berlaku hari ini, contoh didalam kes Kumpulan Artikel 11, depa ni bukan setakat kurang ajar tapi depa ni dah tahap bapak segala kurang ajar dan depa semua ni mempunyai sokongan dan dokongan yang kuat khususnya dari source kerajaan. So depa semua ni kalau pun depa tak buat forum secara umum depa akan guna cara lain untuk capai matlamat depa.Manakala pasal himpunan membela Islam di Masjid Wilayah tu, yang kerajaan dok risau bebenor tu, itu semua adalah menifestasi daripada sikap kerajaan Islam Hadahri yang buat tak tahu jer terhadap masalah ni. 20 000 orang yang berada di Masjid Wilayah adalah mewakili kebimbangan seluruh umat Islam terhadap gerakan untuk menghancurkan kemurnian Islam !Kalau kerajaan benar-benar prihatin dan mengambil semua tindakan awal, prihatin dengan pandangan Mufti seperti Datuk Mufti Perak, ambil tindakan terhadap fakta yang didedahkan benda ni semua takkan berlaku... semua ini dpt dibendung daripada merebak... hari ini hati umat Islam telah terusik dengan kelancangan mulut puak-puak haram jadah dalam Kumpulan Artikel 11 begitu juga umat Islam marah dan benci bila ada si setan gondol yang berucap membela puak-puak ni diparlimen kemudian didalam masa yang sama setan gondol ni menghina mereka yang menentangnya. Umat Islam juga marah dan geram apabila ada individu didalam kabinet yang "kunun" hebat ilmu agamanya tapi apabila Datuk Mufti Perak dedahkan tentang fakta murtad dia cuma kata"... dia sapa, dia Mufti saya menteri, saya tak perlu nak jawab apa yang dia kata...!" So dalam hal ni kerajaan perlu bertanggungjawab sepenuhnya... apa yang berlaku adalah satu refleksi daripada sikap kerajaan yang dilihat menyokong "kumpulan haram jadah" kemudian didalam masa yang sama cuba menafikan hak umat Islam melalui NGO-NGO dan parti-parti politik untuk membela... so kerajaan boleh hentikan segala forum, tapi benda ni takkan terhenti.... kepada puak2 haram jadah tu aku nak mengingatkan satu jer... jangan lebih-lebih... sebab ada umat Islam yang terbakar Jihadnya dengan kenyataan kamu... so watch up man !

Bayarlah zakat anda menggunakan SMS....
KUALA LUMPUR 26 Julai – Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria mempertikaikan tindakan Kerajaan Terengganu memperkenalkan pembayaran zakat fitrah menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) mulai tahun ini kerana dikhuatiri tidak sampai kepada Pusat Urus Zakat (PUZ).

tauxpe ~ Sokong Datuk Mufti Perak ! Syabas Datuk Mufti yang benar-benar konsisten dan amanah dengan keilmuan ! Puak-puak Islam Hadahari ni mcm ginilah gayanya bukan nak fikir persoalan boleh ker tak ( aku tak nak cakap haram atau halal nanti ada org sensitif ! ). Kita fikir jerlah soal zakat fitrah ni soal ibadat yang akan diperhitungkan oleh Allah diakhirat kelak, keraguan Datuk Mufti samada zakat ini sampai atau tidak itu adalah satu keraguan yang berasas. Kita tanya kerajaan Islam Hadahri T'rangganu ni... berapa percent pulak daripada zakat fitrah tu nanti yang akan diambil oleh pihak pengendali SMS tu ? 10 % ? 20% ? 30% ... dan ikut hukum mana pulak pihak pengendali ni boleh dikategorikan asnabnya... sedangkan depa semua ni kapitalis yang niatnya mencari keuntungan.... inilah masalahnya bila berhukum menggunakan logik... hampeh betui ! Rasa-rasa kena kat kepala terus jer buat... hampeh ! Dulu masa PAS perintah T'rangganu tanpa SMS dan tanpa Islam Hadahri yang hebat tu pun, kerajaan PAS dpt pertingkatkan kutipan bayaran zakat... soalnya satu jer... sebab apa sebab rakyat yakin dengan kerajaan... rakyat yakin bahawa duit yang diberikan takkan diseleweng... takkan di salahguna... inilah masalahnya... masalah zakat ni bergantung kepada keyakinan rakyat, kalau dah kerajaan tak betul takkan rakyat nak beri duit pada kerajaan... baik bayar zakat terus kat anak yatim... confirm sampai !

UMNO ok, ok what ! No Problem lah ok ajer
KOTA BHARU 26 Julai – Perpaduan di kalangan ahli UMNO di semua peringkat yang semakin kukuh dan komitmen wakil-wakil rakyat Barisan Nasional mungkin mencemaskan pihak tertentu yang berkepentingan.

tauxpe ~ kita kalau nak baca sifir politik UMNO ni mudah jer... kalau dia cakap OK maksudnya tak OK ler tu.... kalau dia kata SOKONG maksudnya di TAK SOKONG ler tu... dia sifir politik UMNO ni mcm pepatah Melayu cakap... telunjuk lurus kelingking berkait... bila dia cakap sesuatu dengan baik, maksudnya ada benda lah yang dia nak tu... contohnya... ini contoh klasik yang dah selalu digunakan... katakanlah nak naikkan harga minyak... mula2 dia akan kata minyak di Malaysia ni antara yang terendah didunia... kemudian dia akan buat kira2 berapa kerajaan subsidi harga minyak.... lepas tu dia kata kerana subsidi ni kerajaan rugi sekian-sekian... kemudian seluruh negara akan puji, lambung kerajaan... cakap kerajaan prihatin, kerajaan bagus... kerajaan hebat.... tapi kat hujung tu baik punya corner .... maka kita perlu menghargai usaha kerajaan dan sama-sama merasi susah kerajaan untuk itu maka telah sampai masanya kita menaikkan harga minyak... maka naiklah 30 sen... mudahkan sifir dia ! so berhati-hatilah bila berdepan dengan sifir UMNO ni.... puak ni giler berpolitik !

2 comments:

Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

Anonymous said...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»