Wednesday, July 26, 2006

Nak Jumpa.. Jumpalah tapi ingat.... !
KUALA LUMPUR 25 Julai-Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, UMNO bahagian bebas untuk membuat keputusan sama ada mahu mengadakan pertemuan dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad atau sebaliknya.Bagaimanapun, katanya, UMNO bahagian perlu bertanggungjawab di atas tindakan mereka kerana apa yang harus diutamakan ialah kepentingan dan kedudukan parti.

tauxpe ~ Inilah masalahnya dengan UMNO ni, dan dengan attitude sebeginilah UMNO memerintah negara... nak demo, demo hah tapi jgn marah kalau polis belasah... nak jumpa-jumpa hah tapi jangan awas ! Peciter.. beri kebenaran kat org lepas tu dlm masa yang sama beri AMARAN sekali.. entah apa-apa ! Lepas dok citer pasai keutamaan dan kepentingan parti.. bab ni lagi sewel.. kenyataan tu saja kita dapat faham apa sebenarnya dasar perjuangan UMNO ni, kalau tidak perjuangan untuk kepentingan diri sendiri ! Aku bukan sokong pun che det tu.. dan bagi aku apa yang dia rasa ler ni, kalau bebudak cakap.. biaq padan muka dia ! tapi soalnya... soal kedunguan pemerintah yang bila diberi kuasa dia guna kuasa tu untuk jaga kepentingan diri...! Bila orang sentuh dan tegur terus marah... ugut... label orang mcm-mcm...pengganas ler... lupa diri ler... pengkhianat ler... Terasa bebal sangat kepimpinan negara ler ni !

Dah jangan siar lagi... !
PUTRAJAYA 25 Julai – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengingatkan media arus perdana di negara ini supaya membuat pertimbangan mendalam dengan tidak menyiarkan berita-berita sensitif terutama yang menyentuh isu-isu agama dan kaum.
tauxpe ~ Aku sokong tapi soalnya kalau media tak siarkan bukanlah bermakna benda tu tak wujud... mamat jahit kasut kat tepi jalan tu pun tahu persoalan kaum dan agama dinegara kita ni semakin hari semakin menjadi-jadi... khususnya yang melibatkan kepentingan agama Islam...! Aku tak nafikan ianya tidaklah sampai seperti teloq dihujung tanduk ! tapi bagi aku semua ni semacam menantikan suiz yang akan meledakkan permasalahan yang sebenar... jgn tipu ler... dari hari ke hari jurang kaum sesama kita semakin jauh... kejadian di UPM contohnya satu bentuk penyataan bahawa dimenara gading tempat ilmu dicambah yang mana individu2 yang berada didalamnya adalah yang terpilih tetapi apa yang berlaku jelas menunjukkan segala keilmuan itu hanya dibakul sampahkan apabila berdepan dengan persoalan ini ! Aku bukan nak sokong sesapa tapi bagi aku Melayu yang menjerit mcm babun tu hanya menjatuhkan maruah orang Melayu seluruhnya ! Bagi aku diaorang semua tu sampah yang patutnya dibakar saja !

Dahlah wei...! Dahlah..
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mahu Kumpulan Artikel 11 berhenti serta-merta daripada menganjurkan Forum Kebebasan Beragama kerana ia sensitif terhadap perpaduan masyarakat pelbagai agama dan kaum.
tauxpe ~ Dalam bab ni aku sokong ! Aku sokong kenyataan ayah lah dan aku akan lebih sokong lagi kalau ayah lah ambil tindakan yang lebih tegas dan proaktif... sebab apa... puak2 artikel 11 ni yang antara dalangnya SIS dan IFC ni telah membina kekuatan dinegara ini.... aku nak cakap ler... takkan satu pertubuhan berani nak anjur forum haram jadah tu kalau dia tak strong... dan aku sendiri dimaklumkan tentang jaringan group celaka ni... memang strong... depa semua ni bergerak smart... depa ada jaringan dikalangan Peguam dan Badan Kehakiman, ada jaringan di Kabinet, ada jaringan di Parlimen.. so tok ayah lah kena hentikan semua ini... kat telinga aku ni geram jer dengar kata salah seorang penggerak Kumpulan Artikel 11 ni... dia ulas isu Lina Joy... dia kata inilah masanya untuk kita ketuk kepala umat Islam... so tok ayah lah... kalau anak tok guru nik aziz yang tak usik dan cakap apa-apa tu, yang salahnya hanya kerana pernah membantu para Mujahidin di Afghan semasa berlawan ngan Russia kau balun masukkan dalam ISA so awatnya dalam hal ni kamu hanya cakap... dah lah tok sah cakap lagi... ! Jangan gitu tok ayah lah... kalau org tuduh awak tak prihatin dan lembik so buktikkan ketegasan kamu dalam isu ini... janganlah tunggu sampai semua umat Islam di gugurkan aqidahnya baru nak ambil tindakan... masa tu dah terlambat... masa tu pun kau dah tak guna lagi dah !

No comments: