Monday, August 07, 2006

Bersandiwara Bersama Khery... !
"Apalah salah saya jadi menantu kepada Perdana Menteri (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi). Apakah salah saya menyumbang kepada parti. Walaupun bapa mentua saya pemimpin Umno, salahkah saya menyumbang dalam parti. Saya boleh goyang kaki di rumah tetapi saya sudah buat pilihan tidak mahu berdiam diri.Saya mahu bersama saudara berjuang untuk agama, bangsa dan negara. Salahkah..." ( Khairy Jamaluddin, ketika merasmikan Persidangan Perwakilan Pemuda Umno bahagian Klang )

tauxpe ~ tak salah khery... kau nak berjuang dlm umno sampai kiok tak de salahnya... kau nak kawin ngan maya karin ker... maria carey ker... tak salah... kawinlah... pak mentua kau tok ayah lah ker... george bush ker... koffi annan ker sapa pun tak salah.. tapi bab kau lantik org kau untuk jaga kepentingan kerajaan bagi tujuan politik... itu salah !... kau terlibat dlm mencairkan asset negara kepada Singapura itu salah... ! tingkat 4 lebih berkuasa dari tingkat 5... itu salah ! tak sampai berapa tahun terlibat dlm politik kau dah jadi jutawan.. itu ada something wrong... so khery don't twist the subject... comelah takkan budak harvard nak main politik mcm ni... aduh ini standard JKK lah khery... org boleh baca... mainlah bijak sikit... tak mencabar langsung... setakat nangis... mengadu domba... wak karmin pengerusi jkk kampung aku pun reti... takkan dah tak dpt nak jawab segala tuduhan dan dakwaan kau jadi sengal pulak ! come lah... kaukan ada spin doctor yang hebat ! ada media... ! so dengan segala kemudahan tu takkan nak main politik murahan mcm ni... aduh tak syok siut !

Saya teringat kadang-kadang kita tengok pokok bergoyang juga walaupun tidak ada angin. Rupa-rupanya di bawah ada beruk duduk menggoyangkan pokok itu. Beliau juga mempersoalkan sumbangan ‘beruk sarkas’ itu kepada perjuangan Umno. ( Khairy Jamaluddin, ketika merasmikan Persidangan Perwakilan Pemuda Umno bahagian Klang )

tauxpe ~ sapalah beruk tu yer ? che det ker ? kmu ker ? bukan nak tuduh ler tapi setakat hari ini dua puak ni ler yang dok sibuk hentam khery... che det gelar khery sebagai mastermind bagi segala permasalahan yang berlaku dalam negara ketika ini ! KMU memang telah menzahirkan tentangan kepada khery sejak dulu lagi dan juga antara salah satu forum UMNO yang menjadi penggerak kepada kempen che det ! sapalah yer... tapi kalau betui "beruk sarkas" tu che det... amboi kuang ajaq juga naib ketua pemuda umno ni yer... suka-suka pak mentua dia jer kata che det "beruk sarkas"... ni penyokong che det tak marah ker ?

No comments: